آغاز به کار نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و سلولزی با حضور ۱۰۰ شرکت خارجی
سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی، با حضور بیش از ۲۴۰ شرکت داخلی و خارجی، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به کار کرد..

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ در این نمایشگاه 100 شرکت از 16 کشور"امارات متحده عربی، سوئیس، یونان، هلند، بلژیک، فلاند، انگلستان، آرژانتین، اسپانیا، فرانسه، روسیه، ایتالیا، آلمان، چین، هند و ترکیه" حضور و مشارکت دارند؛ بر این اساس حضور شرکت های خارجی بویژه کشورهای اروپایی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران در مقایسه با سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.
رئیس ستاد برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی با بيان اينكه معرفي محصولات جديد يكي از اولويت هاي بر پايي اين نمايشگاه است، گفت: جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي در اين حوزه، كمك به رونق توليد، ايجاد زمينه فعاليت هاي علمي و تحقيقي در مورد ذائقه مصرف كنندگان، رقبا و محصولات جديد آنها، پيش فروش كردن محصولات، شناسايي و انتخاب نمايندگان فروش جديد از مهمترين اهداف سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی است.
آقای علی مرادی اطلاع از آخرين استانداردهاي علمي و پژوهشي خارجي، اشتغالزائي، تعامل بين توليد كنندگان و مصرف كنندگان، معرفي توانمندي هاي شركت هاي داخلي و كشف استانداردهاي بالقوه در داخل كشور را نيز از مهمترين اهداف برگزاري سی و دومین نمايشگاه بين المللي مواد شوينده، پاك كننده، بهداشتي، سلولزي و ماشين آلات وابسته عنوان كرد.
رئیس ستاد برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی همچنین با بیان اینکه در حوزه صادرات مواد اولیه صنعت شوینده ها، وضع بهتری را شاهد هستیم گفت: مواد اولیه محصولات پاک کننده، شامپوها، پودرهای شوینده و مایع ظرفشویی و دستشویی و مایعات پاک کننده عمده مواد اولیه صادراتی در این صنعت است، اما با این حال رقم صادراتی ما قابل توجه نیست.
مرادی افزود: صنعت مواد شوینده آرایشی و بهداشتی در ایران از جایگاه مهمی برخوردار است براساس گزارش ها ظرفیت نصب شده تولید شوینده ها در کشور حدود ۴.۵ میلیون تن در سال است اما تنها ۳۵ تا ۴۰ درصد از این ظرفیت فعال است که معادل تولید حدود ۱.۵ میلیون تن در سال میشود، این میزان تولید بیش از دو برابر نیاز مصرف داخلی کشور است.
وی گفت: با این میزان ظرفیت نصب شده علاوه بر تامین نیاز داخل، 400 هزار تن به ارزش 250 میلیون دلار محصول شوینده راهی بازارهای صادراتی میشود که در مقایسه با ظرفیت نصب شده، صادرات ما بسیار ناچیز است.
رئیس ستاد برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی اضافه کرد: همچنین سالانه 350 میلیون دلار محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به دیگر کشورها صادر می شود.
مرادی افزود: حدود ۲۵۰ واحد تولید کننده مواد شوینده و هزار و 850 کارخانه های تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور فعال است.
وی گفت: عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه مهمترین بازارهای صادراتی صنعت شوینده ایران هستند.
سی و دومین نمایشگاه بینالمللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشینآلات وابسته، از امروز تا 24 فروردین ماه به مدت چهار روز از ساعت 8 تا 15 در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران میزبان علاقهمندان است.