پخش زنده
امروز: -
در مجموعه پویا نمایی «فریاد» گروهی از کودکان با همکاری معلمشان مشکلات محله و شهر خود را برطرف میکنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، داستان مجموعه پویا نمایی گروه فریاد هر روز ساعت ۱۷ از شبکه نهال پخش میشود.
آقای یوسف بچاری تهیه کننده این مجموعه با حضور در استودیو شبکه خبر در خصوص نامگذاری فریاد گفت: فریاد هم یک اسم خاصی است و هم یک جوری بازتاب دهنده شخصیت خود معلم است که میخواهد با جمع کردن بچهها کارها و مشکلات را پیش ببرد و با کمک بچهها مشکلات محله حل شود.
وی درباره ایده کار جمعی در پویا نمایی نظیر کار جمعی در پویا نمایی معروف فوتبالیستها گفت: کارتون فوتبالیستها یک الگوی کاملا شناخته شده است و نمونههای بسیار دیگری هم هست، ما وقتی با مخاطب کودک سرو کار داریم نیاز هست علاوه بر این که بگوییم این کارها را باید انجام دهی در کنار آن هم باید به کودک یاد آوری کرد که در کنارش هم حتما باید معلم و بزرگتری باشد که حضورش اهمیت دارد و به تعبیری کار و اندیشه باید با هم پیش بروند تا بتوانند به مطلوب برسند.
تهیه کننده مجموعه پویا نمایی فریاد در خصوص جایگاه شخصیت دختر در این مجموعه گفت: در این مجموعه سعی کردیم الگویی را برای این گروه قرار دهیم و اگر بیننده دقت کند از نظر رنگ پوست و شکل چهره، فیزیک و نوع رفتارها این پویا نمایی بسیار متنوع است، این به این دلیل بود که دامنه گسترده تری از مخاطبان را بتوانیم جذب کنیم تا بتوانند با این کار ارتباط برقرار کنند.
وی در باره تکنیک ساخت مجموعه گفت: قطعا تکنیک ساخت مجموعه میتوانست بهتر از این هم باشد، ما در این کار یک تجربیاتی کسب کردیم که به نظرم خوب است، تولید این کار از اواخر دوران کرونا شروع شد و ما تحت تاثیر کرونا بودیم یکی از تجربههایی که کسب کردیم این بود که گروه انیماتورهای ما یک گروه با فاصله از هم بودند مثلا یک انیماتور ما در همدان بود و انیماتور دیگر ما در خرم آباد که این ویژگی تولید پویا نمایی در ایران است و من به عنوان کسی که قبلا تهیه کننده کارهای رئال بود این ویژگی خیلی برایم جذاب شد که چقدر خوب است که آدمها با کیلومترها فاصله ولی به واسطه تکنولوژی و نوع کار بتوانند با هم کاری را پیش ببرند و به سرانجام برسانند.
بچاری همچنین گفت: این کار بر اساس طرح آقای مافی شکل گرفت، اول یک الگوی فکری برایش طراحی شده بود و سپس قصهها به وجود آمدند، در این الگوی فکری که وجود داشت هر کدام از کاراکترها یا شخصیتها باید یک ویژگی میداشتند که ما را به آن هدفمان میرساندند.
وی افزود: از نظر خصوصیات ظاهری و فیزیکی هر کدام تحت تاثیر تعریفی بود که داشتند، یکی مثلا قوی و از نظر قدرت بدنی باید داستان را پیش میبرد، کسی دیگر باید سریعتر میشد و نفر دیگر باید فکر میکرد و ما به سمت تیپها رفتیم، تیپهایی که تعریف میکرد و مابه این شکل شخصیتها را به وجود آوردیم.
وی در باره نگارش داستانها هم گفت: ما یک لیستی تهیه کردیم از یک سری مفاهیم و موضوعاتی که دوست داشتیم به مخاطب آموزش دهیم و منتقل کنیم، یکی از اصلیترین رسالتهای ما در رسانه ملی آموزش است و این داستانها هم بر همین اساس طراحی شده اند، ما میخواهیم آموزش دهیم که در مقابله با یک سانحه طبیعی چه باید کرد و یا در برخورد با یک شخص مسن چگونه باید رفتار کرد و... اینها محورهای داستان ما شدند.
بچاری گفت: با توجه به این که این مجموعه پویا نمایی از اول مهر ماه پخش آن آغاز شد بازخورد محدود و مربوط بود به اطرافیان و همکارانی که در این حوزه فعالیت میکنند، قطعا کار یک سری ایرادات هم دارد و میتوانست بهتر هم شود ولی به طور کلی ایده و فضا مخاطبان کودک را جذب کرده است.