پخش زنده
امروز: -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ گاردین از انتشار گزارشی درباره بدرفتاری و برخوردهای غیرانسانی وزارت کشور انگلیس با پناهجویان خبر داد.
این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم کیت لیونز نوشت: نتایج تحقیقات جدیدی که درباره چگونگی برخورد وزارت کشور انگلیس با مهاجران انجام شده است، نشان می دهد دیدگاه برخورد غیر انسانی با پناهجویان به شکلی نظام مند در این وزارت خانه حاکم است و تاکنون هزاران پناهنده و پناهجو را تحت تاثیر قرار داده است.
در این گزارش که بنیاد خیریه رفیوجی اکشن [Refugee Action] آن را منتشر کرده، به مواردی که در مراحل مختلف روند پذیرش پناهندگی روی می دهد و ادعاهایی مبنی بر این که برخی اشکالات نظام مند در رویکرد وزارت کشور به درخواست های پناهندگی منجر به بروز رفتارهای غیرانسانی، محرومیت و آسیب رسیدن به افرادی می شود که از اعدام یا جنگ گریخته و به انگلیس آمده اند، پرداخته شده است.
به گفته استفن هیل، مدیر اجرایی این بنیاد خیریه پناهجویان با مشکلاتی مانند بازداشت، فقر، آوارگی و بلاتکلیفی دست به گریبانند. وی همه این مشکلات را نتیجه نظام اشتباه پذیرش پناهندگی در انگلیس می داند.
در این گزارش به چندین نقطه فشار در روند پذیرش پناهندگی اشاره شده است که برای پناهجویان دردسر ساز می شود. از جمله این موارد مدت زمان طولانی است که پناهجویان باید برای دریافت جواب وزارت کشور در انتظار بمانند.
تا پایان سال 2017 [1396] حدود 14 هزار و 306 نفر برای بیش از 6 ماه منتظر دریافت جواب پناهندگی خود بودند. این زمان در مقایسه با سال 2016 تا 25 درصد افزایش یافته و این درحالی است که تعداد درخواست های پناهندگی در سال 2017 کمتر از سال قبل بوده است.
در این گزارش همچنین به موارد متعدد تصمیم گیری های اشتباه درباره پناهجویان پرداخته شده است. در سال 2017، رای نهایی درباره 35 درصد از درخواست های پناهندگی که وزارت کشور با آنها مخالفت کرده بود، تغییر کرد.
برخی از این پناهجویان به مجریان این تحقیق گفتند افرادی که در وزارت کشور با آنها مصاحبه کردند، به طور صحیح آنچه آنها درباره دلایل درخواست پناهندگی خود در انگلیس توضیح داده بودند، منتقل نکردند. حتی گفته می شود در برخی موارد مدارک پناهجویان در وزارت کشور گم شده بود.